banner

Save

Save

A A A

 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) همزمان با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

 

اسحاق جهانگیری در ابتدای این جلسه با اشاره به بیانیه " گام دوم انقلاب " ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم رفع ضعف ها و نواقص ساختاری در اقتصاد کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از این بیانیه بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه کرده اند که به طور طبیعی وظایف و تکالیفی بر عهده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که باید برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به آنها عمل کند. بنابراین لازم است همه دستگاه ها با محوریت دبیرخانه ستاد با بازنگری در سیاست ها و برنامه های خود در حوزه اقتصاد مقاومتی برای تحقق اهداف تعیین شده در این بیانیه تلاش کنند.
معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: اقتصاد کشور از نواقص و عیوب ساختاری و مسائلی نظیر اتکاء به درآمدهای نفتی و دولتی بودن اقتصاد رنج می برد و به دلیل آنکه طی سالهای طولانی برای حل چالش های اساسی کشور اقدامی صورت نگرفته است، امروز با انباشت مشکلات، پیچیدگی ها و مسائل بغرنجی در اقتصاد کشور روبرو هستیم.
وی با اشاره به انتظار رهبر معظم انقلاب از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نیز مطالبات مردم برای حل مسائل و مشکلات معیشتی تصریح کرد: بار سنگینی بر دوش همه ما قرار دارد و دبیرخانه ستاد باید به طور ویژه و با تمرکز جدی به مطالبات اخیر مقام معظم رهبری بپردازد و دستگاه های اجرایی نیز باید با همکاری با دبیرخانه ستاد و بهره مندی از ظرفیت کارشناسان اقتصادی توانمند در این راستا حرکت کنند.
جهانگیری افزود: یکی از مشکلات اقتصاد کشور این است که گاهی تصمیمات صحیح و سیاست گذاری های مناسبی در کشور اتخاذ می شود اما در مرحله اجرا با موانعی روبرو می شود که نمونه بارز آن در زمینه خصوصی سازی قابل مشاهده است و متاسفانه عده ای در مسیر خصوصی سازی مانع تراشی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت روشن و شفافی را بر دوش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار داده اند، از دبیرخانه ستاد خواست ظرف دو هفته ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات دستگاه های اجرایی، برنامه ای جامع برای بازنگری در سیاست ها و ارزیابی اقدامات صورت گرفته، تدوین و به ستاد ارائه کند.
در این جلسه که وزرای کشور، جهاد کشاورزی، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز حضور داشتند، موضوع بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی رهبر معظم انقلاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای ستاد پیشنهادات خود را در جهت اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ارائه کردند.
در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص چالش های موجود و نقاط ضعف فعلی در اقتصاد کشور، مقرر شد دبیرخانه ستاد ظرف دو هفته آینده پس از دریافت نظرات و پیشنهادات دستگاه های اجرایی، برنامه ای جامع مبتنی بر بازنگری و ارزیابی از سیاست ها و برنامه های اجرایی ستاد، رویکردهای آتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در چارچوب اهداف تعیین شده که در بیانیه گام دوم انقلاب به آنها تصریح شده است،‌ تدوین و ارائه کند.
همچنین در پایان این جلسه در خصوص راهکارهای تامین مالی و سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

Save

مجموعه ی قوانین شهرداری

loading...

اخبار

loading...